Sunday 4 September 2011

Perkara Yang Tak Dapat Dielakkan Semasa Raya: ESOK KERJA ESOK BELAJAR!!

Salam Lebaran.. Kita masih lagi dalam mood raya ni nak sembang pasal Perkara Yang Tak Dapat Dielakkan Semasa Raya: ESOK KERJA ESOK BELAJAR!! Wahaha aku masih xpercaya kejap gila masa berlalu.. diam xdiam harini sudah ahad wooo... Apa macam cuti panjang? Best beruk? ngeh3~

Macambiasa lah.. Dah sedap melantak sampai berat naek 2kg, lepak lelama cuti pepanjang bersama keluarga sanak saudara serta kawan mawan.. Ahad dah nak kena balek perantauan semula.. Nak xnak kena tempuhi jem yang maha dahsyat sempena kepulangan yang ramai. Berita camni pasti kureng gembira kepada mereka yang xsuka beraya dengan waktu yang singkat dan ada yang amek peluang utk cuti sampai esok dengan alasan nak elak jem. Tapi bila memandu tengah jam ni kenalah banyakkan bersabar yer. Semoga sampai ke destinasi yang dituhu!



Sampai rumah macambiasa lah, kerja2 persiapan membasuh baju, mengemas rumah dan sebagainya dijalankan dengan gigih!~ Emm tapi apa boleh buat, kan esok KERJA KERJA KERJA.. Mencari rezeki demi sesuap nasi lah bak kata orang! koi3.. Kepada anak-anak pulak, sibuk dengan BELAJAR BELAJAR BELAJAR! Ada yang semangat balek kampung bawak menimbun2 buku dan kertas ( konon2 nak study, tapi habuk pun xsentuh :p ) Bukan sahaja murid2 dan pelajar2 sekola yang akan menghadapi peperiksaan, ujian, trial UPSR, PMR , SPM serta STPM, malah kepada intake baru utk pelajar yang masuk U pon dah bersiap utk balek dan pack barang2!



Papepun Goodluck lah dalam pelajaran dan juga peperikasaan kepada mereka yang ambil! Janganlah menipu dalam exam seperti gambar diatas.xberkat woii~ haha.. Istilah "XBERAYA" kononnya akan dirasai pabila anda dah "MERDEKA" pada last paper nanti ngeh3~ *Sabar2!!


psssssst: Aku sure ramai xsuka hari ahad dan isnin kan?? ngeh3~ :p

2 comments:

Fairuz Zainal said...

aku suka jumaat! hoho

Tak Yah Uji Akal said...

aku suka mlm jumaat! :D