Sunday, 21 August 2011

Gempar: Apabila Ketupat Daun dan Ketupat Plastik BERGADUH!!


                                                                             VS




Hubungan keruh antara 2 pihak ini sudah berlarutan sejak 10 tahun lalu. Berikutan kemunculan ketupat plastik yang mendapat sambutan menggalakan dari penduduk2 sekarang~ Ikuti dialog mereka yg sempat ditemubual mereka di konti TakYahUjiAkal fm aritu bersama DJ~

DJ = Dave
KD= Ketupat Daun
KP = Ketupat Plastik

Dj= Haaa ASSALAMUALAIKUM SEMUA.. APA KHABAR?
KD= wassalam..sihat2..tgk kaler kulit la..hijau jer..mesra alam..
KP= wassalam..sihat gak..tgk kaler kulit ni r beb..lutsinar jer...

Dj= PAKCIK NAK TANYA NI, BAGAIMANA SAMBUTAN KORANG MENJELANG RAYA?
KD= hehehe aku mcm biasa la...sentiasa mendpt sambutan..orang tetap guna daun aku untuk buat ketupat..orang cakap barulah feeling nak raya tu ada beb..kan kan kan~
KP= emmm skrg ni semakin ramai memerlukan saya..sambutan saya pun naek mendadak sekarang ni..yg pasti sy sure daun semakin cemburu hasil jualan sy..xley senang tgk plastik berjaya~

Dj= APA BUKTI KORANG CAKAP SAMBUTAN MAKIN LAKU NI?
KD= Takyahujiakal pakcik, pergi je pasar menjelang nak raya, beratus2 orang cari aku ni beb, semua perlukan aku sebab perkara ni normal sejak dulu lagi.. Bukan nak kerek sangat la..tapi cukuplah cakap ketupat daun macam aku ni tetap jadi pilihan walau dimana2~
KP= Saya nak cakap bukti panjang takut xcaya, cukuplah kalau pakcik pergi mana2 kedai dan plaza berhawa dingin semua ada jual saya, bukan macam KD jual disesetengah tempat jer.xdalah mcm sy ni.orang kata penjualan sy ni international woooo.
KD= ( eleh plaza tol xda pun aku nampak ko jual. S*** nye plastik ) - ckp dalam hati.

Dj= JADI ANTARA KORANG NI SEBENARNYA MANA LAGI SEDAP EKK?
KD= Pakcik2..jangan lah tanya lagi camtu..dah tentulah memang kami golongan yg sedap2!! orang kreatif je mampu buat ketupat dari daun yg hensem macam kami2 ni, nak buat ni ada teknik dan cara dia,.xsemua cara boleh main hentam jer.hasilnya pun sgt memuaskan bila dah siap beb.sebabtu kami istimewa~
KP= haha ko ni KD, sembang istimewa tu macam ko ni dah legend sgtlah.....
KD= memang aku legend dah pun! kenapaaa..jeles??
KP= jeles abah mu...wahaha ko dengar sini, skrg ni cuma golongan tua macam ko jela minat buat ketupat ni.generasi sekarang dah takde dah..kalau budak skrg yang pandai buat pon, segelintir jer. mak2 kat dapur pun sekarang kalau malas nak anyam, mereka beli ketupat plastik macam aku la. orang kate simple dan mudah. Cepat.. Cuma celup jer dgn air panas..haha senang kan? satu hari nanti kalau pokok pupus.aku gak orang cari ti.bahahaha...

Dj= WAHH SEMAKIN PANAS KONTI KITA NI KAN.. OK JADI APA BUKTI ANDA KATA ANDA LEBIH SEDAP?
KP= sejak turun temurun masyarakat melayu memilih ku nak makan ketupat lah Dj.lebih original. kulit plastik plak xda jasa. lepas dah potong terus buang. dah la plastik, mencemarkan alam lagi kalau xkitar semula. aku ni daun, hasil dari alam semula jadi.sedap beb!
KD= ko ingat plastik bukan dari sumber alam gak? at least aku ni boleh kitar semula! dah tu kalau ko cakap kulit aku ni xda jasa, kulit ko berjasa ke lepas dah masak? aku tgk dari hijau terus tukar kaler coklat cair hahaha.sangat2 hodoh aku tengok..

Dj= SABAR2.. KITA BERBINCANG CARA SIHAT EHH..JANGAN GADUH2.. KITA ADA PANGGILAN NI.. HALLO SAPE DISANA??
Manusia: halloo..ni pakcik bercakap ni
Dj= Ye pakcik silakan~
Manusia: weyhh gampang dua makanan.. tak perlu kot pasal makanan korang nak bertelegah sape hebat, sape cantik, sape berjasa, sape jadi pilihan, sape lagi cepat siap,  sape lebih sedap dan cantik la.. Kepala hotak ko xpernah pikir ke.. lepas manusia makan korang sampai kenyang nanti berak keluar kaler ape korang??

KD & KP= baek pakcik..makanlah kami banyak2 sempena hari raya aidilfitri ni ye.
Manusia= Memey la!! maaf zahir batin semua...
Dj= ahaha ok2.. Jom kita dengarkan lagu daripada DJ Dave ni,, menjelang hari raya.. selamat hari raya semua!! Salam...........







4 comments:

fairuz said...

bestnya ketupat dok bersembang. nak join sekaki boleh? tp sekaki lagi taknak. kbai haha

Bluewendy said...

aduyai..ketupat2... mengumpat best gak..hak3

RIMA DANIA said...

ketupat daun leceh tapi best.. ketupat plastik tu senang pun best hehe

nerves said...

freemason sume ni freemason!