Friday 26 August 2011

PANAS: 5 Faktor Salah Punca Steve Jobs Bersara dari APPLE!!



Emmm kalini nak sembang pasal APPLE.. Sejak Steve Jobs bersara dan letak jawatan kerana faktor umur dan kesihatan yang semakin kritikal. Ada yg cakap beliau sakit dan susah nak berdiri lah. Tapi dalam gambar yang diambil dari TMZ ni, beliau still boleh berjalan lagi tu. rilek jer. apamacam? Haha jadi xtahulah betol ke tak samada pic ni real atau fake. Semua tahu yang dia adalah CEO Apple ni.. Sejurus selepas dia meletak jawatan, aku dengar jatuh teruk saham company ni.. Papepun entri kali ni bukan nak sembang pasal diri beliau tapi cerita pasal faktor SALAH punca Steve Jobs bersara dari APPLE ni ngeh3~ Jom Terjah! hahaha:



1) Kes Fakta salah pertama adalah dari BATU punca Steve Jobs bersara.! Dari citer yg auta yang aku dengar, hampir semua penduduk zaman batu membuat demonstrasi di gua2 untuk Apple memohon maaf kerana menggunakan teknologi yang hampir serupa dengan ciptaan zaman batu.. ! Ini menyebabkan berlaku perbandingan teknologi paling terhebat dalam duina ini!






2) Sekali lagi, Fakta SALAH dari para penternak buah-buahan tembikai yang telah melabelkan iPad sebagai barang peniru!! Ini berikutan berkurangnya penjualan dan jatuhnya harga pasaran buah tembikai di seluruh dunia. Jurucakap Menteri Tembikai Sedunia " Kita mesti hapuskan iPad kerana telah menyebabkan kerugian kepada Boss2 kita, terutama perniagaan Boss dlm penjualan kita secara borong "- tegasnya. Dan ini suara dari Menteri Pembangkang Tembikai " Kalau iPad tak dihapuskan, seluruh warga tembikai akan hidup lebih lama kerana tak dimakan manusia, ( sambil merujuk kedai2 jus minuman ). Hidup Tembikai! "






3) Menteri Pembangunan dan Hak Asasi Pad telah melabelkan iPad sebagai barang yang harus dilupuskan berikutan ramai manusia mengambil kesempatan untuk menjadikanya barang simpanan selain dijadikan beg bagi menyimpan iPad. Jika ini berlarutan, maka taraf pad2 seluruh dunia akan jatuh kerana ia bukan sahaja dipakai oleh wanita, malah lelaki mahupun anak2 kecil pon akan merasai pengalaman memegangnya!




4) Faktor menganjing telah menjadi salah satu Fakta SALAH yang Steve Jobs harus bersara dari dunia teknologi tersebut. Tegas pemilik yang mensellotape epal di belakang laptop  ini berkata, " Saya sedar saya xmampu membelinya dengan harga yg murah. Oleh sebab itu saya sering diejek rakan2 saya kerana memakai laptop sebesar gajah yg mempunyai ciri2 kemodenan tahap kuno, tapi cukuplah saya membeli sebiji epal serta sellotape yang nilainya xdelah sampai RM2"




5) Golongan veteran katak telah menyatakan bahawa golongan muda katak sangat lupa diri! bukan itu sahaja malah katak2 muda sudah lupa jasa dimana asal usul sepatutnya daun yg harus diduduki ketika bertenggek. Bukan seperti gambar diatas. Ini menyebabkan berlaku peperangan antara katak yang menyebabkan banyak katak diancam kepupusan~ *sedih





6) Tekanan bahawa selepas wujudnya iPhone dan iPad seterusnya iBoard dan iMat menyebabkan beliau bersara adalah salah satu fakta paling pembohong dan SALAH! beliau sudah pun bersara dan sessungguhnya fakta2 salah yang anda dengar ini adalah satu pembohongan yang nyata! Mana mungkin teknologinya akan semakin membesar gedabak seperti gambar diatas ngokkk..


psssst: best main Angry Bird kat iPad ni~ ngeh3...


8 comments:

Fairuz Zainal said...

tak paham. kbai :3

alfsfr.ali said...

imat.xleh blah betol.haha

Tak Yah Uji Akal said...

haha jangan pecaye~ wahaha

Anonymous said...

salam pakcik...best giler lwak ko~~serious...tp kn cubela ko buat benda yg berfeadeh sikit...nie aku tgk spanjang ko post nie merapu je....kang masuk dm list x yh uji akal aku kang..haha(jk)....btw...wwe:buli bodoh punya post...epic..~~jgn amik ati nooo...maaf zahir dn batin...
slmat beraye~~

Anonymous said...

n satu lg...post psl msg tu powm best gak...penuh informasi

Tak Yah Uji Akal said...

haha aku malas nak buat blog berfaedah..dh terang2 nama tak yah uji akal..lgpn dh byk sgt blog berfaedah..sesekali buat yg luar dari faedah kn speSIAL sket beb~ wahahaha

Anonymous said...

aku:ikut la ape powm...ko punye blog...tp yg pentim lawak ko gempk...

Tak Yah Uji Akal said...

Thanx u lah Alip Apai~ ngeh3!