Tuesday 23 August 2011

Sebab Utama Nasri Mahu Meninggalkan Arsenal!




Ohh ini antara cerita panas yang aku Google Translate dan edit2 sikit dari laman web Arsenal.com wahaha! Sekarang ni sume heboh pasal Nasri nak pindah lagi2 dgn dua aksi Arsenal sebelum ni yg agak kureng apetah lagi lepas tengok kejayaan yg diperolehi dari bekas sahabat dari kelabnya tu, Fabregas. Antaranya ayat2 Wenger yang semakin gundah gulana:


Arsene Wenger memutuskan untuk membiarkan Samir Nasri meninggalkan kerana "sebab-sebab psikologi dan kewangan". ( sampai sekarang aku tak paham psikologi apa yang Wenger maksudkan dan kewangan pulak adakah bermaksud Nasri ni gila duit? adakah dia bakal mengikuti jejak langkah Adebayor? entahla labuu).


Arsenal bersetuju dengan Manchester City untuk membeli pemain tengah itu pada hari Selasa, sejurus sebelum sampingan Emirates Stadium bertolak ke Udinese untuk Liga Juara-Juara, Perlawanan Play-off ( Nampaknya peluang Manutd semakin tipis untuk berebut Nasri dan Mancini tak akan beli Nasri kalau dia dah diturunkan oleh Arsenal untuk game menentang Udinese nanti kui3)
"Saya tidak mempersoalkan komitmen Samir Nasri atau profesionalismanya. Jika saya berkata kepadanya 'anda datang dengan kami dan bermain', dia akan dimainkan seperti dia lakukan pada hari Sabtu tetapi dia tertanya-tanya apa jenis komitmen yang Nasri mahu. Kita tidak mahu kehilangan Fabregas, tetapi kami terpaksa ke dalam keadaan kami tid
ak mahu. Nasri adalah keadaan di mana pemain tidak mahu melanjutkan kontrak beliau dengan cadangan dia tempat lain. Apakah komitmen anda boleh apabila pemain tidak ada jangka panjang? Itu adalah soalan yang anda perlu menjawab. "


pssst: Dah ramai player keluar City keluar sbb xthn duduk bangku simpanan,  Duit bukan segala2nya utk kejayaan tapi segala2nya memerlukan duit haha camne tuh??

3 comments:

Anonymous said...

pak cik.. susah la nk bce yg google translate pnye.. xde feel laa.. ape kate kalo pak cik letak je dua2.. english pastu bwh die google translate.. bru masyok.. sng ckit nk refer kalo2 xphm english..hehe..=P

Tak Yah Uji Akal said...

cadangan baek~ ini pun aku dah edit mcm2 dah ayat. kalau tak google translate ni lagi terabur merabur ayat wahaha... nak tengok mane website dia...nah bace http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-the-reasons-why-nasri-left-arsenal wahaha!

Izahir Bin Anuar said...

confirm nasri keluar arsenal bro ?