Thursday 18 August 2011

Tony Fernandes beli kelab Queen Park Rangers!




Entri kalini pasal bola sepak lagi..
Tapi ia melibatkan seorang tokoh ahli perniagaan terkemuka di Malaysia, Datuk Tony Fernandes!
Tahniah diucapkan! Semakin naik mencanak lagi la nama Malaysia lepasni.
Tony Fernandes kini mempunyai 66% pegangan dalam kelab QPR ( Queen Park Rangers) selepas membeli majoriti dari Bernie Ecclestone ( Bos F1 ni ) dan Flavio Briatore dan mahu membina pasukan melalui akademi plak! ( macam ada peluang je bakat2 pemain muda Malaysia join lepasni ) dan 33% pegangan syarikat tu adalah perkongsian rakan niaga bersama keluarga Mittal. Kelab ini baru sahaja naik dari EPL season 2011-2012 ni hehe...


Datuk Tony Fernandes yang telah mengambil peranan pengerusi QPR Holdings Ltd, sumber memberitahu laman web rasmi kelab tu yang telah aku google translate kan haha: 

" Saya tinggal di Jalan Uxbridge bertahun-tahun dan membesar di sekitar kawasan. Semua orang tahu saya mengikuti West Ham sepanjang hidup saya, tapi saya sentiasa mempunyai tempat yang selesa untuk QPR. Rangers adalah salah satu pasukan pertama saya melihat sebagai kanak-kanak di Lotus Road. Saya sentiasa mahu terlibat dalam bola sepak dan rayuan Kelab London seperti QPR, terlalu baik peluang untuk menolak. Ia melucukan bagaimana kehidupan mempunyai cara berputar pusingan perkara. Ia pergi bulatan penuh kadang-kadang. Qpr berlian mentah dan mudah-mudahan saya boleh menyumbang kepada menjadikanya sebagai berlian"


Pemilik baru itu juga mendedahkan cita-cita untuk membawa anak-anak muda melalui pangkat dan pautan angkat antara kelab dan komuniti. Beliau menambah " Saya mempunyai cita-cita dalam jangka panjang. " Saya boleh dengan mudah mengatakan bahawa kami akan memenangi Liga Juara-Juara dan Liga Perdana Inggeris, tetapi itu benar-benar bukan gaya saya. Saya tidak mahu membuat janji-janji yang besar saya tidak dapat menjamin. Saya mahu peminat berbangga dengan apa yang kami lakukan dan terlibat sebanyak seperti yang kita boleh. Peminat membayar wang yang baik dan pihak yang berkepentingan, jadi apa saha yang kita lakukan, saya mahu peminat yang boleh dibanggakan. Kami akan melakukanya dalam gaya dan dengan integriti " 


" Saya berminat untuk mewujudkan sebuah akademi yang baik, supaya ada bekalan tetap pemain kita berada di bahagian yang hebat di London dan kita perlu membawa anak-anak melaluinya. Aspek ketiga ialah untuk menjadi rakan kongsi yang kukuh dalam masyarakat untuk membuat perubahan dalam masyarakat. Sudah tentu anda tidak akan pergi ke apa-apa dalam dunia sukan dan tidak mahu menjadi yang terbaik, tetapi perkara-perkara ini mengambil masa dan saya lebih suka membiarkan keputusan bercakap untuk diri sendiri"

Apapepun tahniah la yer. Majulah sukan untuk negara. Semoga lepasni ada lah salah seorang anak muda dari Malaysia yang Tony akan bawa mewakili dan bermain di kelab eropah ini yer. Tanah Tumpahnya Darahku <3 




8 comments:

Anonymous said...

gne google translate??

Pena Derhaka said...

sumpah bangga weh!

Pena Derhaka said...

haha... translate mmg best! :P

Tak Yah Uji Akal said...

haha karang cakap BI, orang ingat pakcik ni berfalsafah plak~ wakaka

Pena Derhaka said...

takpe, bhsa itukan jiwa bangsa.... bhsa kita lebih cantik dari org lain...

EmpayarUtama said...

memang banggadan salute kat Datuk Tony F. Dahla cuba naikkan imej MAS yang belum buat untung tu; sempat lagi pegang QPR. Tabik springlah, pun kt pakcik @ Tak Yah Uji Akal sebab berjaya translatekan Inggeris tu untuk aku senang baca :)

Tak Yah Uji Akal said...

haha tarahal la,, bangge woo nama Malaysia naek lagi... :D kui3~

razzi said...

garu kpale aq bce translate oleh cik google neh -.-'